joi, 30 august 2018

De ce judecându-i pe alții, îți faci rău ție?


judeca

Dacă judec alți oameni pentru anumite comportamente sau aparențe care nu-mi sunt pe plac, acestea sunt reflecțiile complexelor mele psihologice.
Așa se întâmplă în viață, chiar dacă nu ne dăm seama de acest lucru. Atitudinea omului față de semenii săi este, întotdeauna, un indiciu al naturii comportamentale a omului.
Când eram la facultatea de psihologie, această informație a fost o adevărată inovație pentru mine. Asta m-a marcat și m-a motivat să-mi schimb atitudinea față de anumite lucruri. De exemplu, ori de câte ori mi se plângea cineva, încercam din răsputeri să-mi suprim dorința de a-mi formula o părere proprie despre persoana dată sau despre experiența pe care mi-o împărtășește ea.
Scopul meu, în calitate de psiholog, este să accept realitatea, să analizez și să îndrumez ,,pacientul” spre direcția corectă.
În acest fel, mi-am antrenat o calitate extrem de utilă și corectă de a nu judeca oamenii atât de mult, cel puțin nu în măsura în care o făceam înainte. Deși, deseori se întâmplă ca oamenii să trăiască o viață, pe care teoretic noi nu am vrea să o trăim.
Da, există femei care înșală și există femei care nu înșală și suferă toată viața din acest motiv. Da, mai există stiluri vestimentare pe care niciodată nu le-am încerca, sub nicio formă. Da, există oameni mai mult sau mai puțin atrăgători sau carismatici. Dar asta NU E PROBLEMA NOASTRĂ!
Oamenii au dreptul la alegere, iar noi, fiind părți componente a unui micro-socium comun, trebuie doar să acceptăm și să respectăm această alegere, chiar dacă nu ne place atât de mult.
Credeți-mă că acest sfat este unul de-a dreptul, revoluționar. Cu timpul, veți observa cum, încetând să judecăm pe alții, veți înceta să fiți atât de duri cu voi înșivă.
Veți fi mai indulgent, mai sincer și mai blând în raport cu propriul fel de a fi, dar și cu ceilalți.
Atitudinea voastră își va recăpăta încrederea în propria personalitate și în oamenii din viața voastră, într-un fel sau altul. Veți fi mai corecți, mai înțelepți și mai inițiați în arta pedagogiei autentice.
În această manieră, veți căpăta o armonie absolută cu propria lume lăuntrică, dar și cu universul! 
sursa: https://psihologiadeazi.ro/de-ce-judecandu-i-pe-altii-iti-faci-rau-tie-explicatia-unui-psiholog/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ce este ThetaHealing®?

Etimologic Theta Ѳ este o litera care provine din alfabetul grecesc   si egiptean, inseamna si Suflet. Therapia Theta este o cale d...