vineri, 31 august 2018

10 Principii

Principiile reprezinta legile nescrise dupa care ne guvernam viata.
Ele, impreuna cu sistemul de valori, ne definesc personalitatea si ne contureaza caracterul.
Reprezinta fundatia pe care ne dezvoltam calitatile de care avem nevoie pentru a ne atinge obiectivele, cum ar fi: disciplina, vointa, perseverenta, rabdarea.

Uite lista mea cu principalele 10 principii:

1. “Daca vrei sa duci o viata fericita, ancoreaza-o de un scop, nu de oameni sau de obiecte.” – Albert Einstein
Un principiu destul de recent introdus in “sistemul” meu.
Am observat ca multe emotii negative iau nastere din ignorarea acestui principiu – ma refer la cazul meu.
Totul in viata este schimbator, oamenii vin si pleaca, obiectele le poti pierde sau se deterioreaza / strica si aceste lucruri iti pot crea multe neplaceri.
Doar un scop poate fi mai presus de evenimentele de zi cu zi. El iti aduce adevarata fericire, implinire.
2. Daca viata iti da lamai, fa limonada!
In viata mai ai parte si de neplaceri. Nu ai ce face.
Nu poti controla totul si, din punctul mei de vedere, nici nu este recomandat.
Dar poti controla cum sa reactionezi la ce se intampla in jurul tau.
Iei totul asa cum vine si te descurci cu ce ai.
3. Viata nu inseamana sa astepti ca furtunile sa treaba, ci sa inveti sa dansezi in ploaie!
Acest principiu genereaza aproximativ aceeasi setare mentala ca si cel anterior, cu o mica diferenta: momentul perfect este un mit. Nu exista acel moment perfect (bineinteles ca pot fi exceptii, ca la orice regula, de altfel) in care toate planetele se aliniaza.
Singurul moment, care este mai mult decat perfect, este ACUM, in rest sunt doar scuze.
4. Nu are rost sa-ti petreci timpul cu persoane care nu sunt dispuse sa si-l petreaca cu tine.
Sunt singur la parinti si de mic copil am fost obisnuit sa primesc eu toata atentia.
Crescand si frecventand diferinte cercuri sociale m-am lovit de o problema – nu sunt eu buricul pamantului. Exista persoane care nu ma plac, desi eu imi doresc sa fiu in compania lor.
Asta m-a afect pana in momentul in care am auzit aceste vorbe: “nu are rost sa-ti petreci timpul cu persoane care nu sunt dispuse sa si-l petreaca cu tine” – nu-mi mai amintesc unde.
De atunci am incercat sa ma detasez, sa inteleg ca nu pot fi pe placul tuturor si ca nu are rost sa ma lupt pentru atentia cuiva.
Incercand sa multumesti mereu pe toata lumea, nu faci altceva decat sa te indepartezi de tine, de cine esti tu cu adevarat.
5. Daca te-ai saturat sa o tot iei de la capat, atunci inceteaza sa mai renunti.
 A fost un mare WAAAUUUUU pentru mine cand am citit aceste cuvinte (pe internet parca).
Mi-am spus ca scoate in evidenta foarte bine problema care ne da batai de cap multora – renuntam cand dam de greu.
Adevarul este ca pe masura ce avansam cu un proiect lucrurile pot deveni mai grele dar pentru a-l finaliza trebuie sa le rezolvam, nicidecum sa renuntam si sa cautam alt “traseu”.
Se poate spune si: “daca te-ai saturat sa iti plangi de mila, sa traiesti doar cu simple dorinte si neajunsuri, atunci schimba ceva, lupta pentru ceea ce-ti doresti, educa-te, evolueaza”.
6. Ce tie nu-ti place altuia nu-i face.
 Un principiu pe care l-am adoptat inca de mic copil.
Nu pot spune ca l-am respectat cu sfintenie, dar ma straduiesc.
Mai multe nu am ce sa spun despre el, cred ca iti dai seama prea bine cu ar arata lumea in care traim daca l-am aplica cu totii.
7. Atat timp cat nu te intereseaza unde te afli nu te poti rataci.
Aceste cuvinte mi le-a scis o colega pe pamblica care se punea in piept la sfarsitul clasei a 8-a (nu stiu cum se numeste).
Mi-a ramas intiparita in minte si de-a lungul anilor m-am tot gandit la ea.
Imi tot spuneam in minte “mare adevar”.
Am adaptat aceste cuvinte pentru fericire si a rezultat “atat timp cat nu te intereseaza ce se intampla, nu se poate intampla ceva rau”.
Stiu ca este putin cam “tras de par”, dar pentru mine are mult sens.
Acest principiu in combinatie cu “toate se intampla cu un rost” iti cresc imunitatea in fata problemelor de zi cu zi.
8. Cu rabdarea treci si marea.
Poti face tot ce iti doresti in viata, dar nu pe toate in acest moment.
Poti incepe acum, dar pana apar primele rezultate este posibil sa treaca ceva vreme.
Totul are nevoie de munca si timp.
Nu te agita prea tare, lucrurile se aranjeaza la un moment dat . . . nu cand vrei tu.
Important este sa nu te opresti si sa mergi in directia aleasa de tine.
Consider ca rabdarea este cea mai importanta virtute dintre toate.
9. Nimeni nu-ti este dator cu nimic.
Asta mi-a spus-o un prieten anul asta si a fost revelator pentru mine.
Am stat, m-am gandit si am zis in mintea mea “wauuuu, chiar asa este”.
Este vorba de asteptarile pe care le avem de la cei din jur.
In articolul “10 adevaruri dure despre viata” spuneam “Vei ajunge sa fii foarte dezamagit daca te astepti ca oamenii sa faca pentru tine ceea ce faci tu pentru ei. Daca oferi ceva, fa-o din toata inima si fara sa ai asteptari.”
Cam despre asta este acest principiu.
10. Nu te vinde pe tine pentru a-i cumpara pe altii.
Nu mai incerc sa fac pe plac celor din jur.
Daca este ceva care nu imi convine nu fac.
Daca altii nu imi sunt datori, nici eu nu sunt dator altor persoane.
Reteta esecului este foarte simpla : “incearca sa multumesti pe toata lumea”.
Tot la acest principiu intra si compromisurile.
Nu fac compromisuri mai mari decat pot suporta/accepta.
Din punctul meu de vedere compromisurile nu sunt rele.
Dimensiunea lor e problema.
Daca cedezi mai mult decat primesti te simti tradat, pacalit . . . simti ca esti in pierdere.

sursa:http://a-man-apart.com/10-principii-dupa-care-ma-ghidez-in-viata/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ce este ThetaHealing®?

Etimologic Theta Ѳ este o litera care provine din alfabetul grecesc   si egiptean, inseamna si Suflet. Therapia Theta este o cale d...