vineri, 6 iulie 2018

Cea mai importanta intrebare legata de vocatie



Mi-am dat seama in ultima vreme ca nu e destul sa iti descoperi talentele si pasiunile ca sa iti descoperi vocatia.
Exista un element lipsa extrem de important in acest lant. Veriga lipsa.
M-am tot intrebat de ce oamenii care au cam tot ceea ce " trebuie " sa ai pana la o varsta adulta, casa, masina, familie , copii, ajung sa cada intr-o profunda depresie in jurul varstei de 40 de ani.
In psihologie exista si o denumite pentru asta.
Middle-age crisis. Adica criza de la mijlocul vietii.
Apoi am legat fenomenul asta de descoperirea vocatiei si de o fraza care mi-a ramas in minte  vesnic de cand am auzit-o prima oara.
"Misiunea fiecarui om de pe pamant este sa faca lumea meai buna"
Evident, ca nu toti o putem face mai buna in acelasi fel.
Aici intervine personalitatea, talentele si abilitatile unice ale fiecaruia dintre noi.
Asadar, cand legi toate lucrurile de mai sus ajungi la urmatoarea concluzie simpla:
Ca sa iti descoperi vocatia, nu e destul sa iti descoperi talentele si pasiunile intr-un domeniu.
E foarte important sa iti raspunzi la intrebarea:
"Cum pot sa fac lumea mai buna cu talentele mele"
Cred ca oamenii ajung la criza varstei mijlocii tocmai din cauza ca le lipeste raspunsul la intrebarea asta.
Au tot in regula in viata lor doar ca au uitat adevaratul lor scop in lume: Sa contribuie si sa faca lumea mai buna si mai frumoasa.
Am luat apoi cartea " cele mai mari 100 de personalitati ale lumii" si ghici ce am gasit acolo?
In primii 30 sunt:
Iisus - inventatorul crestinismului
Ts'ai Lun - inventatorul hartiei
Johann Gutenberg - inventatorul tiparului
Albert Einstein - teoria relativitatii
Charles Darwin - inventatorul teoriei evolutionismului
James Watt - inventatorul motoroului cu aburi
Orville and Wilbur Wright - inventatorii avionului
Ce au acesti oameni in comun?
Au contribuit pentru a face lumea mai buna.
Acum nu te speria de aceste nume. Ei sunt doar cei mai influenti oameni de pe planeta.
Asta nu inseamna ca tu nu poti face lumea mai buna. Nu trebuie sa fie neapara la o scara uriasa desi nu e exclus niciodata.
Cel mai bun exemplu care imi vine in minte, de om simplu si care si-a lasat amprenta asupra intregii lumi este Stan Ioan Pătraș care de unul singur, cu mainile lui, a pus un sat pe harta culturala a intregii lumi. Sapanta - Cimitirul vesel atrage sute de mii de vizitatori annual din intreaga lume si e unic. Nu mai exista in lume asa ceva. Catrenele pe care Ioan le scria pe cruci probabil faceau mai usoara perioada de doliu pentru persoanele ramase in viata cand cineva murea.
Asadar, prin talentul lui a facut lumea mai buna. Si era un om fara multe resurse si fara educatie deosebita.
Imagineaza-ti ce poti face tu cu talentele tale si cu ajutorul internetului.
Ce vreau de la tine e sa imi lasi un coment si sa imi spui cum crezi tu ca ai putea face lumea mai buna cu ajutorul pasiunilor si talentelor tale.
Aceasta e prima tema de casa din cadrul programului de dscoperire a vocatiei.
Ne auzim peste cateva zile.

sursa: http://www.personalitatealfa.com/blog/lectia-1-cea-mai-importanta-intrebare-legata-de-vocatie/ 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ce este ThetaHealing®?

Etimologic Theta Ѳ este o litera care provine din alfabetul grecesc   si egiptean, inseamna si Suflet. Therapia Theta este o cale d...