miercuri, 27 martie 2024

Tarra Alba

 

Tarra Alba

Tara alba


https://www.youtube.com/watch?v=GZZ-pFa7MJM&t=85s         

 Om Tare Tuttare Ture Mama Ayuh Punya Jñana Pustim Kuru Svaha     


   White Tara (Sitatara) este asociată cu viața lungă. Mantra ei este adesea recitată cu o anumită persoană în minte. Ea reprezintă, de asemenea, compasiunea și este înfățișată ca având șapte ochi (uitați-vă la palmele mâinilor, tălpile picioarelor și fruntea) pentru a simboliza atenția minții compătimitoare.


Spre deosebire de Tara Verde, White Tara își are ambele picioare îndoite în meditație (Tara Verde pășește pe o floare de lotus).   Ca o formă variantă a lui Tara Verde, mantra ei începe foarte similar. Dar la jocul pe numele lui Tara sunt adăugate câteva cuvinte legate de viața lungă și bunăstarea.  Mama înseamnă "al meu" și indică faptul că îți dorești să posedeți aceste calități de viață lungă, merit, înțelepciune, fericire, etc. Desigur, poți alege să dorești aceste calități pentru altcineva — poate pentru un învățător sau pentru cineva drag care este bolnav.


Ayuh înseamnă viață lungă (așa cum este în medicina Ayurvedică).


Punya înseamnă meritul care vine din trăirea unei vieți etice, iar acest merit se spune că te ajută să trăiești mult și fericit.


Jnana este înțelepciunea. 

Punya și Jnana sunt cunoscute ca Cele Două Acumulări. Pentru a deveni iluminați, avem nevoie să acumulăm merit (adică să dezvoltăm calități pozitive prin trăirea etică și meditație), dar trebuie să dezvoltăm și înțelepciune prin reflecție profundă. Înțelepciunea nu poate să apară fără o bază de merit, dar meritul singur nu este suficient pentru a deveni iluminați, ceea ce înseamnă că a deveni o persoană mai bună nu este suficient — trebuie să ne uităm și în profunzime în noi înșine și în lumea din jurul nostru și să vedem natura impermanentă și insubstanțială a tuturor lucrurilor.


Pushtim înseamnă bogăție, abundență sau creștere.  Kuru este o țară mitică la nord de Himalaya, despre care se spunea că este o țară a vieții lungi și a fericirii (ar putea fi fost locul de origine nordic al arienilor). Poate că asocierea cu regatul mitic al lui Kuru nu strică atunci când rostești mantra. Dar aici, cuvântul "kuru" este o formă verbală care înseamnă "fă-o!" sau "așa să fie!" (imperativul activ al celei de-a doua persoane singulare sau rădăcina "kṛ", dacă vă interesează acest lucru), care este sensul aici. Cu acest "fă-o!", implorăm-o pe White Tara pentru o creștere în înțelepciune, merit și viață lungă, astfel încât să putem dobândi iluminarea și să ajutăm toate ființele sensibile.


"Svaha" este o exclamație care înseamnă "fericit" sau "binecuvântările să fie asupra" și este un final comun al mantrilor budiste. Deci, după ce facem cererea destul de îndrăzneață către White Tara de mai sus, încheiem cu o salutare la fel de vehementă.                                                                       Buna dimineata ființe dragi!

Ajunși la locul unde tot lumina și nectarul coboară și curge prin tine — și te simți complet binecuvântat. Când îți imaginezi lumina și nectarul coborând, nu trebuie să îți imaginezi o mișcare constantă în corpul tău. Acest lucru poate fi destul de deranjant dacă faci asta. Mai degrabă, ești doar umplut de lumina și nectarul care continuă să intre în tine. Te simți cu adevărat foarte pur și clar în interior, asta este ceea ce vrei să contempli.


În timp ce faci vizualizarea, spui și mantra. Acum, unele persoane găsesc dificil să spună mantra în același timp când fac vizualizarea. Ce poți face este să începi să faci vizualizarea pentru o perioadă scurtă de timp. Apoi adăuge mantra. Când faci atât mantra, cât și vizualizarea, nu încerca să acorzi o atenție egală ambelor pentru că nu poți face asta. Poți acorda atenție vizualizării și apoi mantra este în fundal. Sau poți acorda atenție mantrai și să te concentrezi pe aceasta. În acest caz, ești conștient de vizualizare, dar nu este lucru principal pentru că mintea ta este în mare parte concentrată pe mantra. Dacă încerci să faci ambele cu mare atenție în același timp, vei obosi destul de tare. Poți să te concentrezi pe una sau pe cealaltă.  Înțelesul mantră


Unii oameni întrebau despre înțelesul mantrei. Avem două mantre aici. Avem mantra generală a lui Tara: om tare tuttare ture soha. Cuvântul întreg Tara înseamnă eliberator. Asta înseamnă numele ei.


Avem trei derivate ale acesteia: om, care se referă la corpul, vorbirea și mintea lui Buddha, deoarece are acele trei sunete: om, ah, um. Aceasta reprezintă corpul, vorbirea și mintea lui Buddha. Apoi, tare tuttare ture, deci sunt trei lucruri de la care suntem eliberați. Tare ne eliberează de samsara prin înlăturarea obscurărilor afective: afecțiunile, semințele lor și karma care cauzează renașterea. Tuttare contracarează cele opt pericole și voi vorbi despre acestea mai târziu. Acestea sunt opt afecțiuni interioare specifice care corespund cu opt pericole exterioare. Ele sunt enumerate în cartea Cum să-ți eliberezi mintea: Tara eliberatoarea. Voi trece peste acestea în viitor. Apoi ture înseamnă eliberare de toate bolile. În timp ce spui mantra, te gândești să fii eliberat de toate aceste trei lucruri. Când vorbim despre boală, desigur că poate fi boală fizică, dar cea mai mare boală este afecțiunile noastre. Apoi soha înseamnă: "să se întâmple toate acestea," sau "să se prindă rădăcinile." De asemenea, poți să te gândești la înțelesul mantrei când o spui și să te simți eliberat: de samsara, de cele opt pericole și de toate bolile.  Avem și mantra de creștere: om tare tuttare ture mama ayur punye jnana pushtim kuru soha, și aceasta este pentru a ne crește viața, meritul și înțelepciunea. Om este același: corpul, vorbirea și mintea lui Buddha. Tare înseamnă eliberare de samsara; tuttare înseamnă eliberare de cele opt pericole; ture înseamnă eliberare de boală. Mama înseamnă eu însămi, deci aici o faci pentru a-ți crește propria durată de viață, meritul și înțelepciunea. Dacă o faci pentru învățătorul tău în loc de mama, ai spune guru: om tare tuttare ture guru ayur punye jnana pushtim kuru soha. Eu fac asta pentru învățătorii mei în fiecare zi. Așadar, ai mama, însemnând pe tine însuți; ayur este durata de viață; punye este meritul; jnana este înțelepciunea; și apoi pushtim este creștere. Din nou, kuru soha: să se întâmple toate acestea.


Poți să te gândești la înțelesul acelei mantre în timp ce o rostești. Simte cu adevărat că durata ta de viață crește. Noi îți creștem durata de viață karmică și în special înlăturăm orice fel de karma care ar putea cauza moartea prematură. De asemenea, creștem meritul nostru astfel încât să putem avea o durată de viață mai lungă. Se spune că moartea apare fie pentru că: (1) durata de viață karmică pe care am avut-o când ne-am născut fie s-a terminat fie avem o karma nepotrivită care se coace. Sau, (2) ne epuizăm meritul.   Punye înseamnă creșterea meritului nostru, nu doar meritul pentru a avea o viață lungă, pentru că aceasta este doar această viață. Motivul pentru care vrem o viață lungă, de altfel, nu este doar pentru că nu vrem să murim — ci pentru că vrem să practicăm Dharma. Toată lumea nu vrea să moară, dar ar trebui să avem o motivație mai bună decât asta: este pentru a face practica noastră Dharma. Deci punye înseamnă creșterea meritului nostru — pentru că pentru a obține realizări avem nevoie de mult merit.


Jnana înseamnă înțelepciune — colectarea de merit, colectarea de înțelepciune. Avem nevoie de ambele. Și apoi, "să crească".


Poți contempla faptul că aceste trei lucruri cresc (durata de viață, meritul și înțelepciunea). Acest lucru te duce desigur într-o contemplare a ceea ce mai pot face în afară de a spune această mantra pentru a-ți crește durata de viață, meritul și înțelepciunea. Ei bine, durata de viață, ok, avem grijă de noi înșine. Dar cum ne creștem meritul? Facem acest lucru prin practica generozității, menținând o disciplină etică bună, practicând răbdarea, făcând tot felul de acțiuni meritorii diferite: prostrându-ne, făcând ofrande și așa mai departe. Cum îți crești înțelepciunea? Prin învățarea scripturilor, gândindu-ne la ceea ce am învățat, reflectând asupra acestora, apoi meditând asupra lor, precum și punându-le în practică în viața noastră de zi cu zi. Poți să te gândești la înțelesul mantrelor. Apoi, asta ar trebui să te conducă către o reflecție asupra a ce mai pot face pentru a crește aceste trei calități — care sunt foarte importante pentru obținerea realizărilor și pentru a fi de folos tuturor ființelor sensibile.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ce este ThetaHealing®?

Etimologic Theta Ѳ este o litera care provine din alfabetul grecesc   si egiptean, inseamna si Suflet. Therapia Theta este o cale d...