Acest
 termen a dobândit în vocabularul medical un sens tehnic: criza este o 
fază decisivă a unei boli sau, altfel spus, un moment cheie în cadrul 
căruia modificarea stării bolnavului respectiv indică fie începutul unei
 transformări fericite, fie începutul unei schimbări nefaste, rele, a 
stării sale de sănătate. 
Sensul acestui cuvânt 
s-a extins şi, prin analogie cu noţiunea medicală pe care am indicat-o 
mai sus, s-a ajuns să fie numită criză orice perturbare periculoasă şi 
decisivă care pune în cumpănă cursul obişnuit al lucrurilor sau al 
fenomenelor. 
Racine vorbea la un moment dat 
despre „CRIZELE STĂRILOR PASIONALE“. Epoca clasică s-a interesat în 
nenumărate rânduri de crizele psihologice şi a studiat în special 
crizele afective. 
Conceptul de criză a ajuns să
 intereseze chiar şi estetica şi astfel a apărut, la un moment dat, în 
gândirea estetică: a) criza, ca obiect al artei, b) arta, ca obiect al 
crizelor. Atunci când privim criza dintr-un anumit punct de vedere şi o 
considerăm ca fiind un obiect estetic, este astfel posibil să o 
considerăm ca fiind un moment privilegiat din punct de vedere estetic. 
Alegerea unei perioade critice ca moment de desfăşurare al acţiunii unei
 opere literare corespunde, în viziunea unora, unor criterii estetice 
precise. Nu este deloc întâmplător faptul că mulţi creatori de artă aleg
 în mod special un moment de o intensitate cu totul aparte, dintr-un 
univers în care cursul normal al evenimentelor manifesta anterior 
perioade banale sau chiar anoste. Criza este un pasaj dramatic, care 
devine la un moment dat fundamental şi care captează din plin interesul 
cititorului sau al spectatorului, mai ales când este vorba despre 
fericirea sau despre viaţa personajelor, iar respectiva situaţie atrage 
după sine punerea în discuţie a destinului lor. În continuare, dat fiind
 faptul că un astfel de moment foarte plin şi încărcat de semnificaţii 
este totuşi scurt, este posibil ca el să fie îmbrăţişat în totalitate, 
într-o SUI GENERIS vedere globală sau altfel spus, într-o vedere de 
ansamblu, pentru a face în felul acesta să rezulte o idee edificatoare 
de ansamblu. Interesul estetic al unor astfel de situaţii a fost uneori 
subliniat de personalităţi geniale cum ar fi Aristotel, Goethe sau 
Victor Hugo. În astfel de perioade de criză, zguduirea profundă a 
universului pe care ni-l înfăţişează opera face să apară o serie de 
aspecte profunde ale personajelor, care altfel ar fi rămas ascunse în 
cenuşiul banal al vieţii cotidiene. Mulţi autori şi-au plasat tocmai de 
aceea, adeseori, personajele în momente de criză, făcându-le astfel să 
apară ca şi cum ar fi fost observate sub o SUI GENERIS lupă imensă. Este
 binecunoscut faptul că criza prilejuieşte comportamente pregnant 
simptomatice sau revelatorii. 
Criza poate, de 
asemenea, să fie şi manifestarea bruscă şi violentă a unui afect, spre 
exemplu: CRIZA DE MÂNIE. Criza poate să fie şi un moment de 
incertitudine care apare fie în existenţa unei fiinţe umane, fie în ceea
 ce priveşte o colectivitate sau un grup mai mare de fiinţe umane. În 
astfel de situaţii, este cu putinţă să apară o basculare fie de o 
anumită parte, şi atunci să asistăm la ceva rău care va apare pentru 
acea fiinţă umană, fie poate să apară o basculare de cealaltă parte, şi 
atunci putem asista la transformări, la o translaţie către ceva mai bun.
 
Este necesar să avem în vedere că unele crize 
apar chiar în anumite domenii ale cunoaşterii umane, şi un exemplu de 
acest gen este CRIZA DETERMINISMULUI care a apărut prin anii 1920 în 
fizică, sau CRIZA FUNDAMENTELOR, care a apărut la începutul secolului al
 XX-lea în domeniul filosofiei şi matematicii. Un alt exemplu de criză 
este aceea care a apărut, la un moment dat, în teologie şi care a fost 
numită TEOLOGIA CRIZEI. 
Acest gen de criză a 
fost supranumită criza „teologiei negative“ (apofatică) şi aceasta 
implică o SUI GENERIS modalitate de apropiere de DUMNEZEU care, tocmai 
pentru a evidenţia starea Sa absolută şi infinitatea Sa, consideră că în
 realitate orice determinare este de fapt o limitare. Aşa zisa „teologie
 negativă“ (apofatică) nu ne poate spune cine este DUMNEZEU, ci 
urmăreşte să ne facă să înţelegem tocmai ceea ce El nu este, căci în 
viziunea acestui gen de teologie, doar negarea oricărui atribut al lui 
DUMNEZEU conservă totodată nealterată deschiderea noastră către starea 
supremă de infinitate.
    Criza privită din punct de vedere psihologic    
 
Se
 poate spune că fiecare criză psihică este manifestarea, uneori bruscă, a
 unei rupturi de echilibru. Chiar şi atunci când nu ne dăm seama de 
aceasta, existenţa umană obişnuită este jalonată de crize psihice, 
printre care prima criză de acest gen este naşterea, care cel mai adesea
 este însoţită de ţipete. 
Tot criză 
psihică este şi accesul scurt şi violent al unei stări nervoase sau 
emotive. Un exemplu semnificativ este criza de nervi, care este 
caracterizată de o stare de agitaţie scurtă şi bruscă ce este urmată de 
strigăte şi gesticulări. La modul familiar vorbind, criza poate chiar să
 indice un acces brusc fie de ardoare, fie de pasiune sau de entuziasm. 
Spre exemplu, se obişnuieşte să se spună că unele fiinţe umane lucrează 
în crize. Tot criză este şi orice perioadă decisivă sau periculoasă a 
existenţei. 
În decursul existenţei ei, fiinţa 
umană trece printr-o serie de etape critice, dintre care cele principale
 sunt: înţărcarea copilului, începerea frecventării şcolii, adolescenţa 
şi, mai ales în cazul femeilor, apariţia menopauzei. Spre exemplu, 
crizele de aşa-zisă originalitate juvenilă cuprind comportamentul 
revoluţionar al adolescenţilor, care caută uneori într-un mod haotic 
să-şi afirme personalitatea. Criza adolescenţei oferă un exemplu tipic 
al acestui dublu sens, obiectiv şi subiectiv. Pentru multe fiinţe umane,
 adolescenţa este, tocmai de aceea, un astfel de moment de criză ce 
indică o fază critică. Emoţiile violente rele sau, în cazul femeilor, 
frustrările lungi şi penibile, provoacă până la urmă crize nervoase de 
agitaţie sau furie. Criza psihică este un fel de ruptură violentă a 
procesului evolutiv, a cărei direcţie poate fi brusc mascată, modificată
 sau inversată. Fiecare criză psihică marchează, am putea spune, o 
discontinuitate profundă. Noţiunea de criză psihică înglobează, de 
asemenea, impresiile pregnante ce sunt resimţite de fiinţa umană, care 
la un moment dat nu ajunge să depăşească un anumit conflict: criza care 
apare atunci reprezintă, am putea spune, aspectul acut al unei stări de 
ambivalenţă.
Criza psihică este un moment sau o fază a unui proces care constă din manifestarea unor conflicte acute, a unor privări, a unor frustrări, a unor decompensări, a neacoperirii anumitor aşteptări, a apariţiei unor dificultăţi sau a unor fenomene nefaste ce pot fi urmate, la scurt timp după aceea, în funcţie de modul în care este depăşită respectiva criză, fie de o deviere care va face să apară starea de regres, fie de salturi binefăcătoare care vor face să apară progresul.
Criza psihică este un moment sau o fază a unui proces care constă din manifestarea unor conflicte acute, a unor privări, a unor frustrări, a unor decompensări, a neacoperirii anumitor aşteptări, a apariţiei unor dificultăţi sau a unor fenomene nefaste ce pot fi urmate, la scurt timp după aceea, în funcţie de modul în care este depăşită respectiva criză, fie de o deviere care va face să apară starea de regres, fie de salturi binefăcătoare care vor face să apară progresul.
Luând în consideraţie aceste aspecte,
 am putea spune că de fapt crizele psihice fac parte din procesul normal
 al dezvoltării. Oricât de abruptă ar părea, la prima vedere, o criză 
psihică, manifestarea sa conţine, în realitate, trei faze succesive:
a) o fază de instalare a crizei ce este adeseori marcată de o stare de anxietate mai mult sau mai puţin destabilizatoare;
b) apariţia unei faze de maxim sau, altfel spus, de punct culminant. Această fază este adeseori însoţită de o stare de dezordine globală care este pregnant sesizabilă aproape pentru toţi cei apropiaţi;
c) o fază de lichidare, care se încheie fie cu apariţia unei transformări considerabile în bine, fie se încheie cu o schimbare radicală în rău. În această fază de lichidare este rezolvată, am putea spune în mod progresiv, iar în unele situaţii relativ repede, starea de bipolaritate care apăruse. Se poate spune că în faza de lichidare, fiinţa umană în cauză va alege fie binele, fie răul şi, mai ales în această fază, ea se va putea folosi de liberul ei arbitru.
b) apariţia unei faze de maxim sau, altfel spus, de punct culminant. Această fază este adeseori însoţită de o stare de dezordine globală care este pregnant sesizabilă aproape pentru toţi cei apropiaţi;
c) o fază de lichidare, care se încheie fie cu apariţia unei transformări considerabile în bine, fie se încheie cu o schimbare radicală în rău. În această fază de lichidare este rezolvată, am putea spune în mod progresiv, iar în unele situaţii relativ repede, starea de bipolaritate care apăruse. Se poate spune că în faza de lichidare, fiinţa umană în cauză va alege fie binele, fie răul şi, mai ales în această fază, ea se va putea folosi de liberul ei arbitru.
Criza
 este, prin urmare, strâns legată de o stare de continuitate sau 
discontinuitate a dezvoltării şi atunci când ea este trecută cu bine, 
declanşează în felul acesta o transformare certă în universul nostru 
lăuntric. Criza evidenţiază, astfel, o validare a anumitor etape fireşti
 de dezvoltare a fiinţei. 
În cazul crizelor 
psihice în care apare persistenţa conduitelor ambivalente sau regresive,
 se poate spune, cu siguranţă, că aceasta indică apariţia unei stări de 
tulburare. Este important, însă, să reţinem că nu este neapărat 
obligatoriu ca fiecare fiinţă umană să se confrunte cu exactitate, cu 
acelaşi gen de criză psihică. Fiecare criză psihică reflectă totodată 
complexitatea şi specificitatea universului lăuntric al fiinţei umane în
 cauză. Tocmai de aceea, este cu putinţă ca un anumit gen de criză 
psihică ce apare la o anumită fiinţă umană să nu apară totuşi niciodată 
la o altă fiinţă umană. În cazul în care o criză psihică sau o criză 
spirituală este trecută cu bine şi fiinţă umană în cauză alege binele, 
armonia, frumosul, divinul, această alegere atrage totodată după sine, 
la scurt timp după aceea, un salt calitativ, declanşând în universul 
lăuntric procese specifice de rezonanţă ocultă binefăcătoare. Aceste 
procese specifice de rezonanţă ocultă fac să se instaleze în mod 
inevitabil în fiinţă o reorganizare şi o restructurare profundă. În 
cazul dezvoltării psihice, se pot distinge perioade în care predomină 
expresia unui dinamism fără echilibru total, în cadrul căruia, prin 
intermediul proceselor de rezonanţă ocultă ce apar fără încetare în 
universul fiinţei umane, toate acestea conduc, în final, la o 
stabilitate nouă, fie prin jocul alternanţelor funcţionale, fie prin 
acela al reglărilor compensatorii, tainice, atunci când totul decurge 
într-un mod armonios.
    Criza privită din punct de vedere spiritual    
    
    
Din
 punct de vedere spiritual, multe fiinţe umane pot să treacă prin crize 
spirituale acute, ce survin cel mai adesea atunci când fiinţa umană în 
cauză cade, rând pe rând, la mai multe încercări spirituale majore. La 
scurt timp după aceea, ea poate să intre într-o stare pregnantă de criză
 spirituală, care în marea majoritate a cazurilor o determină să 
părăsească definitiv calea spirituală, în ciuda eforturilor pe care le-a
 făcut anterior sau a realizărilor pe care le-a avut până atunci. Este 
important să ne dăm seama că, fără îndoială, există o strânsă legătură 
între astfel de crize spirituale şi anumite încercări spirituale majore,
 la care fiinţa umană în cauză a căzut rând pe rând, producându-se apoi 
în universul ei lăuntric regresul care, cel mai adesea, o face să 
alunece sub influenţa nefastă a anumitor entităţi demoniace care îşi 
accentuează influenţa malefică asupra ei. În astfel de situaţii, fiinţa 
umană fie ajunge să părăsească definitiv calea spirituală pe care se 
afla, fie se va întoarce cu o exagerată vehemenţă şi cu o ură 
inexplicabilă împotriva căii spirituale pe care a urmat-o şi împotriva 
tuturor acelora care anterior au ajutat-o să parcurgă etapele căii 
spirituale respective. 
În unele dintre aceste
 situaţii, iniţiatul care a eşuat şi în final se opreşte, deviind de pe 
calea spirituală pe care se afla, se întoarce apoi împotriva 
iniţiatorului plin de resentimente absurde, manifestând chiar ură şi 
criticism exacerbat. Marii înţelepţi au numit acest gen de criză „criza 
iniţiatului“, care datorită eşecului său neconştientizat se întoarce 
apoi plin de ură împotriva iniţiatorului (Ghidul spiritual) şi, 
lăsându-se influenţat de felurite entităţi abisale satanice, va 
manifesta apoi bizara tendinţă de a-l distruge în mod sistematic pe cel 
care anterior i-a fost iniţiator, prin toate mijloacele malefice pe care
 le va avea la dispoziţie. Este necesar să ne dăm seama că acesta este 
un risc major la care se expune întotdeauna un Ghid spiritual. Acest 
aspect a fost subliniat cu multă înţelepciune de IISUS atunci când 
spunea: „NU OFERIŢI MĂRGĂRITARE PORCILOR, PENTRU CĂ S-AR PUTEA CA EI SĂ 
SE ÎNTOARCĂ PLINI DE FURIE ÎMPOTRIVA VOASTRĂ ŞI SĂ VĂ SFÂŞIE“. 
Posibilitatea ca unii aspiranţi să devieze de pe calea spirituală, mai 
ales atunci când cad la anumite probe sau tentaţii spirituale majore, a 
fost de asemenea întrevăzută de IISUS, fiind exprimată în cuvinte simple
 şi pline de înţelepciune: „PE CALEA CEA ÎNGUSTĂ CARE DUCE CĂTRE 
DUMNEZEU, MULŢI SUNT CHEMAŢI, DAR PUŢINI SUNT ALEŞI. “
Dat
 fiind faptul că atunci când parcurge o cale spirituală autentică, 
fiecare fiinţă umană se confruntă, pe parcursul existenţei, cu felurite 
încercări spirituale, mai ales atunci când ea cade la anumite încercări 
spirituale majore, la scurt timp după aceea, ea se confruntă cu un aşa 
zis „punct de non-retur“ şi apoi intră într-o astfel de criză 
spirituală.
Cei iniţiaţi consideră că fiecare 
criză spirituală prin care eventual trece o fiinţă umană ce parcurge o 
cale spirituală, poate să devină (în funcţie de modul în care aceea 
criză spirituală se va realiza), fie un moment de totală ruptură, ce va 
atrage după sine abandonarea căii spirituale şi rătăcirea, fie poate să 
puncteze o etapă de sutură, (sau altfel spus de SUI GENERIS joncţiune şi
 reunificare între anumite părţi sau aspecte din ea, care în cursul 
crizei erau pe cale să se separe). Cei înţelepţi consideră că mai ales 
atunci când gândim rău în timpul stării de criză şi ne lăsăm, pe 
nesimţite, acaparaţi de felurite influenţe malefice (diavoleşti), mai 
ales atunci când nu ne dăm seama de jocurile pe care le fac cu noi 
astfel de entităţi malefice, pregătim în proporţie de aproape 99% 
ruptura şi separarea aproape inevitabilă de calea spirituală pe care ne 
aflăm.
Chiar şi atunci când nu ne dăm seama de 
aceasta, evoluţia spirituală a unei fiinţe umane ce parcurge o cale 
spirituală autentică implică, cel mai adesea, o creştere lăuntrică ce se
 realizează în etape ce sunt separate una de alta prin anumite momente 
critice, care unele dintre ele pot să fie de scurtă durată, însă altele 
pot să fie de o durată ceva mai lungă.
    Criza privită din punct de vedere filosofic şi iniţiatic    
    
Atunci
 când este privită din punct de vedere filosofic, criza ne apare ca 
fiind o stare de dezechilibru, sau, altfel spus, ea ni se înfăţişează ca
 fiind manifestarea mai mult sau mai puţin violentă a unei tulburări, a 
unei angoase, a unei pregnante stări proaste prelungite sau a unei boli.
 Dacă privim cu atenţie şi luciditate aceste aspecte, ne putem da seama 
că această primă expunere desemnează mai mult manifestările crizei sau 
consecinţele ei, decât criza însăşi. Întrebările esenţiale pe care este 
bine să ni le punem implică să conştientizăm, mai întâi, dacă criza 
respectivă este, pur şi simplu, un moment în care claritatea şi 
limpezimea interioară sunt absente sau dacă nu cumva respectiva stare de
 criză evidenţiază totodată şi o manifestare haotică, abisală şi 
dezordonată (în cazul căreia claritatea şi limpezimea ce caracterizează o
 fiinţă umană echilibrată scapă şi este adesea inaccesibilă atât acelora
 care o trăiesc, cât şi acelora care asistă la manifestările ei). Având 
în vedere aceste aspecte, este util să ne întrebăm: este, oare, posibil 
să interpretăm o stare de criză la fel de simplu cum analizăm orice alt 
fenomen? Starea respectivă de criză nu marchează, cumva, un anumit 
impas? Nu reflectă, în fond, o anumită încercare spirituală cu care 
fiinţa umană se confruntă? În cazul unei alegeri vădit greşite şi 
neinspirate, este cu putinţă ca, în final, acea criză să ne facă să 
apucăm pe un drum greşit? Este, sau nu, fiecare criză cu care se 
confruntă fiinţele umane un moment aproape inevitabil şi necesar?
Atunci
 când este privită din perspectiva iniţiatică, criza ne apare în primul 
rând ca fiind expresia unui conflict lăuntric, ea ni se înfăţişează, 
chiar şi atunci când nu ne dăm seama de aceasta, ca o înfruntare tainică
 între două forţe distincte: forţele binelui şi forţele răului. Starea 
de criză desemnează totodată momentul în care fiinţa umană în cauză 
începe să se lupte cu forţele stihinice, haotice ce se manifestă în 
universului ei lăuntric. În finalul fiecărei stări de criză, există doar
 două posibilităţi: fie acea luptă se va termina printr-o victorie, şi atunci se poate spune că adevărul, binele, divinul şi armonia sunt cele care înving, fie respectiva luptă se va termina printr-un eşec,
 şi atunci se poate spune că neadevărul (eroarea), răul, abisul, 
dizarmonia, Satana sunt cele care înving. Fără îndoială că sorţii 
acestei lupte se conturează din ce în ce mai mult pe parcursul acestei 
stări de criză, în finalul căreia se va hotărî care va fi rezultatul. 
Tocmai de aceea, se poate spune că, în realitate, fiecare criză face 
totodată să se manifeste un moment critic, decisiv, care poate fi 
considerat un SUI GENERIS moment de „NON RETUR“ ce marchează fie victoria, fie eşecul.
 În concluzie, se poate spune că de fapt fiecare stare de criză face în 
final să apară în universul nostru lăuntric fie anumite victorii 
lăuntrice, fie lamentabile înfrângeri. 
Fiecare moment de criză este totodată un moment al antagonismului forţelor care se manifestă în noi.
Acestea sunt forţele binelui şi forţele răului şi, în funcţie de rezultatul final ce apare pentru fiinţa umană în cauză, se va instala convalescenţa, transformarea, saltul sau schimbarea, regresul, prăbuşirea, scufundarea din ce în ce mai mult în rău şi, în unele cazuri grave, acest final va însemna începutul agoniei. Numai fiinţele umane pot să intre în criză, datorită faptului că sunt înzestrate cu conştiinţă, şi doar gândirea omului care deja prezintă o anumită maturitate poate să evalueze în perspectivă starea de criză, intuind chiar cu anticipaţie atât eventualele ei pagube, cât şi binefacerile ei. O astfel de înzestrare lăuntrică ne este de un mare folos, deoarece ne ajută să soluţionăm cu înţelepciune crizele prin care trecem noi înşine sau, eventual, ne permite să-i ajutăm şi să-i sfătuim pe ceilalţi cum să-şi soluţioneze cu bine crizele cu care se confruntă. Este important să ne dăm seama că starea de criză devine aproape totală pentru o fiinţă care o interpretează în contextul general al prăbuşirii, în propria conştiinţă, a valorilor universal valabile, divine, binefăcătoare. Criza care apare nu constituie însă, imediat ce se declanşează, un moment decisiv. Toate acestea sunt valabile având în vedere faptul că, dacă ea este trăită într-un mod acut, în astfel de momente dramatice, atunci poate fi decisă soarta unei anumite concepţii lăuntrice de ordine, de armonie, de bine, de frumos şi de sens tainic. În aceste condiţii, tot ceea ce se petrece benefic şi este net în favoarea noastră va genera, apoi, în universul lăuntric al fiinţei noastre, procese de rezonanţă ocultă benefice, care vor amplifica sorţii de izbândă.
Acestea sunt forţele binelui şi forţele răului şi, în funcţie de rezultatul final ce apare pentru fiinţa umană în cauză, se va instala convalescenţa, transformarea, saltul sau schimbarea, regresul, prăbuşirea, scufundarea din ce în ce mai mult în rău şi, în unele cazuri grave, acest final va însemna începutul agoniei. Numai fiinţele umane pot să intre în criză, datorită faptului că sunt înzestrate cu conştiinţă, şi doar gândirea omului care deja prezintă o anumită maturitate poate să evalueze în perspectivă starea de criză, intuind chiar cu anticipaţie atât eventualele ei pagube, cât şi binefacerile ei. O astfel de înzestrare lăuntrică ne este de un mare folos, deoarece ne ajută să soluţionăm cu înţelepciune crizele prin care trecem noi înşine sau, eventual, ne permite să-i ajutăm şi să-i sfătuim pe ceilalţi cum să-şi soluţioneze cu bine crizele cu care se confruntă. Este important să ne dăm seama că starea de criză devine aproape totală pentru o fiinţă care o interpretează în contextul general al prăbuşirii, în propria conştiinţă, a valorilor universal valabile, divine, binefăcătoare. Criza care apare nu constituie însă, imediat ce se declanşează, un moment decisiv. Toate acestea sunt valabile având în vedere faptul că, dacă ea este trăită într-un mod acut, în astfel de momente dramatice, atunci poate fi decisă soarta unei anumite concepţii lăuntrice de ordine, de armonie, de bine, de frumos şi de sens tainic. În aceste condiţii, tot ceea ce se petrece benefic şi este net în favoarea noastră va genera, apoi, în universul lăuntric al fiinţei noastre, procese de rezonanţă ocultă benefice, care vor amplifica sorţii de izbândă.
Totodată, este esenţial să reţinem că 
trecerea cu bine a fiecărei crize – fie că este vorba de o criză de 
sănătate, fie că este vorba de o criză psihică sau de o criză spirituală
 – provoacă totodată în noi o SUI GENERIS renaştere, ne îmbogăţeşte, ne 
transformă viziunea asupra realităţii şi un alt aspect foarte important 
este acela că face posibilă fructificarea stării de victorie, care 
amplifică mult încrederea în noi înşine. Luând în considerare aceste 
aspecte şi ştiind că de acum înainte putem avea întotdeauna la 
dispoziţie un aliat de nădejde care ne permite să triumfăm asupra 
oricărei crize, inclusiv asupra celor mai acute crize spirituale, vom 
putea fi eliberaţi, în felul acesta, pentru totdeauna, de frica pe care o
 declanşează în unele fiinţe umane apariţia stărilor de criză. Astfel de
 stări de frică se află în strânsă legătură cu oscilaţia ce persistă, 
mai ales atunci, în noi. În astfel de momente de criză acută, fiinţa 
umană se întreabă speriată: „oare am să trec cu bine această criză sau am să mă prăbuşesc?“.
 Luând în considerare această revelaţie şi punând-o de fiecare dată în 
aplicare, mai ales atunci când ne aflăm în stări acute de criză, nu ne 
rămâne decât să înfruntăm cu mult curaj nu contează ce criză, fiind 
aproape întotdeauna siguri cu anticipaţie că vom ieşi de fiecare dată 
învingători. Şansa unor astfel de victorii ne este asigurată aproape 
întotdeauna, cu anticipaţie, de imensa energie a particulelor tahionice 
pe care, mai ales în momentele de criză, este stringent necesar să o 
atragem din plin în noi. Aceasta este posibil cu condiţia să nu ne 
complacem în stări de lene şi să nu manifestăm clasicul pesimism larvar.
 În astfel de situaţii, este necesar să veghem şi să nu gândim încă 
dinainte: „dar, oare, atunci când o să mă aflu într-o astfel de 
stare de criză acută, o să-mi mai ardă mie să atrag în fiinţa mea 
energia tahionică?“. La o astfel de întrebare prostească, răspunsul
 pe care vi-l oferim este clar şi simplu. Mai ales atunci când ne 
confruntăm cu astfel de stări acute de criză interioară, este stringent 
necesar – mai mult ca niciodată – să atragem în universul nostru 
lăuntric uriaşa energie a particulelor tahionice, pentru a fi siguri că 
vom trece cu bine acea criză. Noi ştim cu toţii că atunci când o fiinţă 
umană este pe cale să se înece, ea este dispusă să se agaţe chiar şi de 
un fir de pai care ar putea să o salveze. Atunci când ne aflăm în stări 
acute de criză trebuie să gândim în felul următor: „în afara 
ajutorului imens şi nesfârşit pe care ni-l poate oferi cu prisosinţă 
DUMNEZEU TATĂL, avem totodată, în mod suplimentar, la dispoziţie şi 
uriaşa energie a particulelor tahionice, pe care este stringent necesar 
să o atragem din plin în universul nostru lăuntric în momentele de criză
 acută pentru a ieşi învingători“. Ştiind aceasta nu trebuie 
niciodată să uităm ca încă din momentul în care criza este pe cale să se
 declanşeze, sau altfel spus încă din prima fază a procesului de criză, 
este foarte bine să începem neîntârziat să atragem din plin în fiinţa 
noastră uriaşa energie a particulelor tahionice. Acţionând de fiecare 
dată în felul acesta, vom putea să avem la dispoziţie, încă de la 
începutul crizei un uriaş bagaj energetic, care totodată este profund 
binefăcător, armonizator şi creator. Uriaşa energie a particulelor 
tahionice pe care o vom atrage în universul nostru lăuntric în astfel de
 stări de criză ne va asigura trecerea cu bine a crizei respective şi ne
 va permite, în final, să triumfăm. 
Suplimentar, fiecare dintre noi vom putea spune: „Orice
 criză lăuntrică ce apare în fiinţa mea, dat fiind faptul că acumulez, 
mai ales atunci, în universul meu lăuntric gigantica energie a 
particulelor tahionice, îmi permite să triumf şi tocmai de aceea nu mă 
face să regresez. Recurgând de fiecare dată la ajutorul prompt pe care 
poate să mi-l ofere uriaşa energie a particulelor tahionice, aceasta mă 
susţine şi mă inspiră să nu mă abat de pe drumul pe care mă îndrept 
către DUMNEZEU şi, mai mult decât atât, mă transformă şi mă face să 
devin din ce în ce mai puternic.“
Este
 important să reţineţi că toate aceste aspecte care vă sunt revelate 
aici vă vor convinge că sunt eficiente numai dacă le veţi pune în 
practică şi, prin intermediul GRAMULUI DE PRACTICĂ, vă vor putea fi de 
un real folos, mai ales atunci când vă confruntaţi cu nu contează ce gen
 de criză lăuntrică. Mai mult decât atât, atunci când veţi reuşi să 
treceţi cu bine fiecare criză, vă veţi convinge în felul acesta că 
experienţa pe care o dobândiţi face să apară în MICROCOSMOSUL fiinţei 
voastre o stare inefabilă de fecunditate şi vă redefineşte câmpul 
înţelegerii, înălţându-vă de fiecare dată pe o nouă treaptă pe care după
 aceea veţi rămâne pentru a vă lua avânt să ascensionaţi, la scurt timp 
după aceea, pe o altă treaptă. Este important să ne dăm seama că de fapt
 trecerea cu bine a fiecărei crize ne conferă totodată accesul la un nou
 mod de înţelegere a realităţii şi, tocmai de aceea, trebuie să 
conştientizăm fiecare stare de criză ca fiind un moment în care ni se 
revelează o nouă faţetă inefabilă a realităţii şi totodată sunt depăşite
 anumite limite. Este de asemenea necesar să descoperim prin noi înşine 
că trecerea cu bine a unui moment de criză face să apară totodată un SUI
 GENERIS „moment fondator“ al gândirii noastre. Fiecare criză ce este 
trecută cu bine anunţă cu anticipaţie o transformare profundă.
Fiecare criză ce este trecută cu bine conduce fiinţa umană la o expansiune şi la o aprofundare tainică, ce îi revelează într-un mod cu totul nou realitatea, permiţându-i totodată să ascensioneze gradat, treaptă cu treaptă, dincolo de limitele ei. După fiecare moment de criză trecut cu bine, se poate spune că noi nu mai suntem aceiaşi, cu fiecare moment de criză ce este trecut cu succes, noi ne transformăm totodată profund şi realizăm, la scurt timp după aceea, un salt calitativ, spiritual care nu poate fi bănuit înainte. Fiecare moment de criză ce este trecut cu bine cu ajutorul energiei uriaşe a particulelor tahionice atrage după sine un salt lăuntric şi totodată ne revelează o gamă nebănuită de experienţe extraordinare. Pentru aceasta, tot ceea ce ne rămâne de făcut este să îndrăznim să atragem în universul nostru lăuntric uriaşa energie a particulelor tahionice, mai ales atunci când presimţim că o stare de criză este pe cale să se declanşeze. În cazul în care vom uita să facem aceasta şi apoi ne vom prăbuşi datorită acelei crize, nu ne va rămâne în final decât să spunem: „M-am convins acum că a şti şi a nu acţiona este o supremă laşitate.“
Fiecare criză ce este trecută cu bine conduce fiinţa umană la o expansiune şi la o aprofundare tainică, ce îi revelează într-un mod cu totul nou realitatea, permiţându-i totodată să ascensioneze gradat, treaptă cu treaptă, dincolo de limitele ei. După fiecare moment de criză trecut cu bine, se poate spune că noi nu mai suntem aceiaşi, cu fiecare moment de criză ce este trecut cu succes, noi ne transformăm totodată profund şi realizăm, la scurt timp după aceea, un salt calitativ, spiritual care nu poate fi bănuit înainte. Fiecare moment de criză ce este trecut cu bine cu ajutorul energiei uriaşe a particulelor tahionice atrage după sine un salt lăuntric şi totodată ne revelează o gamă nebănuită de experienţe extraordinare. Pentru aceasta, tot ceea ce ne rămâne de făcut este să îndrăznim să atragem în universul nostru lăuntric uriaşa energie a particulelor tahionice, mai ales atunci când presimţim că o stare de criză este pe cale să se declanşeze. În cazul în care vom uita să facem aceasta şi apoi ne vom prăbuşi datorită acelei crize, nu ne va rămâne în final decât să spunem: „M-am convins acum că a şti şi a nu acţiona este o supremă laşitate.“
În
 concluzie, vă rugăm să nu uitaţi că în toate situaţiile în care vă 
confruntaţi cu nu contează ce stare de criză, acţiunea promptă şi 
adecvată ce implică să atrageţi în universul vostru lăuntric uriaşa 
energie a particulelor tahionice este net superioară inacţiunii şi 
complacerii într-o stare de larvaritate.
sursa: http://www.yogaesoteric.net/content.aspx?lang=RO&item=6357

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu